Egy kép margójára

Szóval az egész Kálló Péter képével kezdődött ami megjött a feed olvasómba. A kép maga zseniális, mind technikai mind mondanivaló szempontjából. Direkt nem írtam művészi hatást, mert ez nem műkorcsolya, plusz nem én akarom megmondani, hogy mi a művészet. Elemezhetnénk, hogy milyen eszközöket használ ehhez, de minek… a kép egyszerűen zseniális és tedd a szívedre a kezed, te megcsináltad volna így?

Sajnos erről azonnal az ellenpont jutott az eszembe, azok a semmitmondó fotók, amelyeket a legtöbb tömegízlést kiszolgálni hivatott blogon látok. Valójában mindig is utáltam azt amikor a közösség/tömeg mondja meg, hogy mi a jó, vagy a szép. Abból általában baj van, főleg akkor, amikor üzleti érdek van a dolog mögött. Vagy ahogy azt nagybecsű, valahavolt iskolatársam mondta volt: „…mert nem biztos, hogy jót tesz neked, ha kiszolgálják az izlésedet”.

Nem hiszek a tömegeknek gyártott képekben, tv műsorokban, de az irodalom és zene oktatásban sem hittem soha. Aztán felnőtt fejjel meg Dosztojevszkijt olvasok meg Bach-ot hallgatok. Valahogy kialakul, hogy mi az érték és mi nem, szép lassan leszűri az ember és rájön, hogy a milicista halálát vagy Brahms kettős versenyét valami kiemeli a sok szar közül.

Sajnos nem tudom megmondani, hogy mi az, az én képeim se mind jók, zseniális meg nincs is közöttük. De meg tudom ítélni, hogy mi a jó kép és mi az ami csak fél másodpercig érdekes. A legtöbb meg sajnos addig se.

Szóval állj meg egy perce és nézd meg Kálló Péter képét újra, mert JÓ.

Baráth Gábor
Baráth Gábor

Fotós, szakíró és fordító.

Szerzője többek között az Adobe Photoshop Lightroom, a GIMP könyv és a Furmányos fotós könyv, c. könyveknek, fordítója a következő Scott Kelby műveknek: Photoshop digitális fotósoknak - Új verzió,
Világítsd be! Fotózd le! Retusáld!,
A digitális fotós könyv 5.,
A digitális fotós könyv - Best of
és a
Vakuskönyv fotósoknak.

Articles: 1392