A mai bejegyzéssel egy új sorozat indul, a kompozíciós trükkök. Ha ezeket a kompozíciós elemeket tudatosan alkalmazod a kép szerkesztésekor nagyobb esélyed van arra, hogy a nézőben a kívánt hatást kelts.
A mai első tanács olyan régi – sőt talán régebbi – mint a kép amin bemutatom (Diego Rodríguez de Silva y Velázquez – Férfi portré). Réges-régen megfigyelték a festők, hogy ha a domináns szemet a kép középvonalára helyezzük, akkor kép előtt mozgó néző úgy fogja érezni, mintha a képen látható személy a szemével követné a mozgást. Ügyes, mi?
Bonusz
A képen érdemes megfigyelni még a férfi kirajzolódó szép sötét háromszöget (mint kompozíciós elemet) és magát az alap pózt. A test a festőhöz képest kissé jobban el van fordítva mint a fej és az orr vonala – ahogy azt félprofilnál illik – az arcon belül marad. Mondanám, hogy klasszikus portré, ha nem lenne az :)
http://images2.fanpop.com/images/photos/4200000/MIKE-monsters-inc-4207219-1024-768.jpg
:-)
Egyébként tényleg engem néz a pali a vásznon, hiába menekülök. Varázslat.
[…] A legfontosabb egészségvédelmi tudnivaló, hogy újszülöttet és csecsemőt nem vakuzunk meg, stúdióban folyamatos fényforrást használj, egyébként pedig kénytelen leszel a környezeti fénnyel dolgozni. Ezért javaslom, hogy ha lehetséges egy fényerős, mondjuk 50mm-es objektívet használj, ami tág rekeszen extrém kis mélységélességet eredményez, ezért nagyon figyelni kell az élesség állításnál. Tedd az egyik középső fókuszpontot a szemre és ne mozdítsd el onnan. (Nem, egyáltalán nem baj kompozíciós szempontból.) […]