Alátámasztandó korábbi véleményem a HDRI képek hasznosságáról készítettem egy kis tesztet. A több képből álló HDR kép előállításához álványra rögzített gépről expozíció sorozatot készítettem 2 FÉ lépésközzel. Az egy képből készült HDRI-hez a jól exponált képet használtam. A képeket az FDRTools Basic változatával minden beállítást alapértéken hagyva készítetem el.
A jól exponált kép
Az összehasonlítás elvégzéséhez először vessünk egy pillantást a jól exponált képre. Mivel minden képet RAW-ban készítettem el az itt látható képet – szintén mindent alapértéken hagyva – Digital Photo Professional-lal konvertáltam jpeg-é.
HDRI egy képből
Mivel a digitális fényképezőgépek dinamika átfogása nagyobb mint a 8 bites színmélység, amelyet a megjelenítők képesek álfogni. A fényképezőgépek érzékelői 12-14 bites színmélységgel dolgoznak, mely színinformációk a RAW képekbe be is kerülnek. Ezért elvileg lehetséges egyetlen RAW képből is HDR képet készíteni. Lássuk, hogy fest.
HDRI három képből
Ebben az esetben az expozició sorozat elemei lesznek a HDRI nyersanyaga. Az alulexponált kép elvileg több sötét, míg a túlexponált több világos részletet tartalmaz. Ennek a három képnek a dinamika tartománya tehát nagyobb mint a jól exponált RAW képé, amit a szoftver láthatólag ki is használ és lényegesen részletgazdagabb képet generál.
Ítélet
Egy bizonyos, az egyetlen képből készített HDRI a vesztes. Az expozíció korrekcióval készült kép valóban részletgazdagabbnak tűnik, de ezzel együtt kevésbé természetes is. Szóval nálam mindenképpen az egyszerű, jól exponált kép győzött.
Természetesen, az ítélet kizárólag erre a képre és az alapbeállításokra érvényes és örömmel venném, ha bárki jobb HDR képet tudna készíteni ebből az alapanyagól.
na otthon kipróbálom :) Dynamic Photo HDRi n. progit használom és persze utána PS.
Izgalommal várom az eredményt.