Az itt látható fotó az Unicum kamerával készült 4×5-ös Foma 100 síkfilmre, amit tálban hívtam 420s-ig 1:50 arányban hígított Rodinalban majd normál Foma RC papírra kontaktoltam. Egyenlőre a pontos expozíció kikísérletezése folyik és az a fotó több sebből is vérzik, de pont azért tetszik. Először is nagyon alulexponált lett, másodszor pedig – véletlenül – félig a lyuk előtt hagytam a kezem nagyjából egy másodpercig az expozíció vége előtt, amitől ezt az elmosódott álomszerű hatást kapta.
Baráth Gábor
Fotós, szakíró és fordító.
Szerzője többek között az Adobe Photoshop Lightroom, a GIMP könyv és a Furmányos fotós könyv, c. könyveknek, fordítója a következő Scott Kelby műveknek: Photoshop digitális fotósoknak - Új verzió,
Világítsd be! Fotózd le! Retusáld!,
A digitális fotós könyv 5.,
A digitális fotós könyv - Best of és a
Vakuskönyv fotósoknak.
Remek!
Mostanában volt a camera obscura-világnap, ezen fellelkesülve utánanéztem, és építettem egy Kávé-kamerát (az Unicum után szabadon…:), így akadtam a blogodra is…:)
Üdv
Lecskov
Köszi és további kellemes kísérletezést!
Menő kép, de ez inkább egy ködös erdő, mint a ti kertetek. Valahogy egy picit sem hasonlít rá.
Na, azóta egy régebbi unicumos dobozt is „feláldoztam” az ügy érdekében. Gondok a kifúrásnál voltak, nehéz visszaalakítani szabályosra az ellipszis formát. Filmtartónak karton, ahogy ‘ Nálad, csak a stabilitással volt gond… így az asszony egyik ikeás képkerete bánta, üveglapot ráragaszt a kartonra…:)
Lecskov
A dobozon a lyuk formája nem igazán számít a blendét úgyis a sörös doboz darabon ütött lyuk adja. A papír nekem sem jött be (bár az üveglap jó ötlet) úgyhogy egy régi 9×12-es filmtartót használok, amibe betét nélkül pont bemegy egy 10×15-ös fotópapír vagy egy 4×5-ös film. http://www.fotonlog.hu/2013/02/masodik-fenykep-szabaduljunk-meg-a-turistaktol.html