22 – avagy a fekete-fehérnek mindegy…

Nos, mint azt tegnap írtam, betöltöttem a Banditól kapott filmet kazettákba és az egyikkel elmentem fotózni.

A 22. sz. ház


Mivel nem tudtam, hogy pontosan mennyi ideje járt le a film, gondoltam a próbatekercs menjen gyári értékekkel, aztán az eredményből majd extrapolálok.

Talán azt is említettem korábban, hogy elrontottam a film ragasztását és ezért kibújt a kazettából így a gép nem tudta visszatekercselni. Kinyitottam hát a sötétkamrában, de a jobb oldali orsót nem tudod tekerni, mivel a motor arra van rögzítve. Próbáltam rájönni (még Google barátomat is kérdezgettem), hogy van-e valami kuplung, de nem sikerült eredménnyel járnom, így nem maradt más mint hogy tök sötétben szétszereltem a kazettát visszatettem a filmet bele és újra összeraktam. Ezek után már a motor visszacsévélte a filmet. Nos, akkor hívjuk elő…

A HP5+ gyári adatok szerint 8:30-ig hívandó (a szokásos lögybölés mellett) 20C-on. Amikor kivettem a hívótankból úgy nézett ki, hogy egész jó lesz. Az eredmény elég meggyőző szkennelés után is, főleg, hogy a film szélén az AGFA APX 100 szöveg olvasható :)

Azt azért hozzá kell tennem, hogy beltérben készült felvételek meglehetősen alulhívottak lettek, de a kültériek pont olyanok mint amilyennek szerettem volna látni őket.

Baráth Gábor
Baráth Gábor

Fotós, szakíró és fordító.

Szerzője többek között az Adobe Photoshop Lightroom, a GIMP könyv és a Furmányos fotós könyv, c. könyveknek, fordítója a következő Scott Kelby műveknek: Photoshop digitális fotósoknak - Új verzió,
Világítsd be! Fotózd le! Retusáld!,
A digitális fotós könyv 5.,
A digitális fotós könyv - Best of
és a
Vakuskönyv fotósoknak.

Articles: 1392