Peter Lik – Phantom (2014): $6.5 millió
- Ez a fekete-fehér kép az Antelope Canyonról készült, és a természetfények játékát örökíti meg.
Andreas Gursky – Rhein II (1999): $4.3 millió
- Ez a minimalista tájképfotó egy nagyítást és digitális manipulációt alkalmazó alkotás, amely egy folyót ábrázol.
Cindy Sherman – Untitled #96 (1981): $3.89 millió
- Ez a híres önarckép sorozat egy darabja, amelyen Sherman egy fiatal nőt ábrázol narancssárga ruhában.
Richard Prince – Untitled (Cowboy) (1989): $3.77 millió
- Ez a kép egy Marlboro cigaretta reklámból kivett cowboyt ábrázol, és a művész posztmodern újraértelmezésének része.
Andreas Gursky – 99 Cent II Diptychon (2001): $3.34 millió
- Ez a fotó egy 99 centes üzlet belsejét mutatja, két panelen keresztül, és a globalizáció kritikájának része.
Edward Steichen – The Pond-Moonlight (1904): £2.93 millió
- Ez a festői, színezett fotográfia egy holdfényes tópartot ábrázol, és a piktorializmus egyik fontos műve.
Richard Avedon – Dovima with Elephants (1955): £1.81 millió
- Ez az ikonikus divatfotó egy Dior ruhás modellt ábrázol elefántok társaságában, és a divatfotózás történetének egyik leghíresebb darabja.
Gilbert & George – To Her Majesty (1973): $3.7 millió
- Ez a hatalmas, több részből álló fotómontázs a brit társadalom kritikáját tükrözi.
Jeff Wall – Dead Troops Talk (1992): $3.67 millió
- Ez a nagy méretű, megrendezett fotó egy elképzelt háborús jelenetet ábrázol, ahol halott katonák beszélgetnek egymással.
Andreas Gursky – Chicago Board of Trade III (1999-2009): $3.3 millió
- Ez a fotó a chicagói árutőzsde kereskedési padlóját ábrázolja, és a kaotikus piacot mutatja be.
A szerkesztő megjegyzése:
képzeld el, hogy rendeznek egy háborút és senki se megy el
graffity
A Dead Troops Talk fénykép teljes címe: Halott katonák beszélgetnek (Látomás a Vörös Hadsereg egyik járőrének lerohanása után, 1986 telén, Mokor mellett) és bár a címe erre engedne következtetni, nem az afgán háborúban készült, hanem egy megrendezett fotó.
Közelebbről megnézve a halott katonák egyáltalán nem tűnnek halottnak, hanem – ahogy a címben is írva vagyon – beszélgetnek és nevetgélnek, mintha nem is halott katonák lennének. Szerintem érted.
Wall célja az volt a felvétel elkészítésével, hogy úgy mutassa be a háború borzalmát és értelmetlenségét, ahogy a 19. századi történelmi festmények.
A Dead Troops Talk-ot 1992-ben több felvételből állította össze. Wall egy stúdióban rendezte be a domboldalt, a sebesült katonák megformálására színészeket kért fel. A egyes képrészleteket később digitálisan illesztette össze, majd módosította, hogy a hatás minél életszerűbb legyen. Az elkészült cibakróm nyomatot mintegy 2 x 4 méteres méretben hívta elő.