Egy RAW kép előhívásakor számtalan – na jó legyen számos – különböző nevű csúszkával találkozhatunk. Ezeket fogjuk most sorra venni és megnézni, hogy milyen hatással vannak a képre.
Az Adobe Camera RAW – mely az Adobe Photoshop és az Adobe Photoshop Lightroomban is dolgozik – a következő opciókat kínálja sorrendben.
Exposure – Expozíció korrekció
Hatása ugyanaz mint ha a fényképezőgépen állítottunk volna expozició korrekciót, csak nagyobb határok között (-4FÉ és 4FÉ) állítható.
Recovery – Csúcsfények visszanyerése
Jobbra húzva a csúszkát a kiégett csúcsfények tartományában kaphatunk vissza részleteket. Ezt a tónusgorbe csak a csúcsfények tartományába eső részének módosításával éri el.
Fill Light – Árnyékok visszanyerése
Ez a csúszka hasonló a Recoveryhez, azzal a különbséggel, hogy a bebukott, árnyékos részek részleteinek visszanyerésére szolgál.
Blacks – Feketék
Ez a csúszka valójában a középszürke pont elmozdítására szolgál, ez által a világos tartományok részletgazdagságának rovására részleteket nyerhetünk a sötét részekben. Ha megnézzük a hisztogrammot a csúszka mozgatása közben azt fogjuk tapasztalni, hogy a sötét árnyalatokat jelző jobb oldali részek balra csúsznak és kiterjednek.
Clarity
Ez a csúszka a helyi kontraszt növelésével mélységet ad a képhez. A hatás hasonló mint egy nagy rádiuszú életelen maszké. Épp ezért célszerű 100%-os nagyítás mellett végezni a beállítását.
Vibrance
A kép szítelítettségét állítja úgy, hogy a kevésbé telített színeken kevésbé a nagyobb színtelítettségüeken jobban hat. Ez a csúszka főleg portrék esetén hatásos, mert a bőrszínt kevésbé torzítja.
Saturation – színtelítettség
A kép színtelítettségét állíthatjuk vele ‑100 (fekete-fehér) to +100 (kétszeres színtelítettség) között.